Dropbox’a 5 kurumsal alternatif

“Sızma” kelimesi midenizde kramplara neden olabilir. Konu bulut üzerinde veri depolamaya geldiğinde, bu daha da endişe verici hale geliyor.

Birkaç hafta önce, Dropbox binlerce kullanıcının parolalarının çalındığını duyurmuştu. Bu haberle birlikte bazı iş yöneticileri çalışanlara söz konusu servisi kullanmayı bırakma talimatı verdi.

Ancak mobilin baskın olduğu bir dünyada iş yapmanın gerçeği şu ki, kullanıcılar bir şekilde dosyalarını senkronize etmenin bir yolunu bulacaktır. Burada yer alan kurumsal seviye bulut depolama seçenekleri yönetim konsolları, standart dosya şifreleme ve kafalar için daha fazla rahatlık sunuyor.

İlgili Makaleler

(Dropbox’la devam etmek isteyenler, bir yönetim konsolu bulunan, biraz daha kurumsal tarafa odaklanan Dropbox for Teams’i dikkate alsın. Ayrıca Dropbox’ın o zamandan bu yana iki etkenli yetkilendirme eklediğini unutmayın.)

Syncplicity

EMC tarafından yakın zamanda satın alınan Syncplicity, kurumsal tarafa meyilli olan Dropbox’ın aynı senkronizasyon ve paylaşım özelliklerini sunuyor. Örneğin, yöneticiler firmanın içinde veya dışında hangi cihazların bulut depolamaya erişebileceğini kontrol edebiliyor. Veri koruma politikaları yöneticilerin firmanın veri koruma ilkelerini ihlal eden dokümanları bulup kaldırmasına yardımcı olabilir.

Büyük bir işletmedeki bir yöneticinin bağlı olan bir laptop üzerindeki verileri temizlemesine imkan tanıyan mevcut veri koruma önlemlerine ek olarak Syncplicity aynı zamanda bilgisayar ve mobil cihazlardaki kullanıcı hesaplarını silmenin de bir yolunu sunuyor. Servis SOC1 gibi denetlenen güvenlik şifreleme teknolojilerini ve Amerikan Savunma Bakanlığı’nın DoD 5220.22 gibi standartları kullanıyor. Son olarak, yönetim konsolu bazılarına göre daha güçlü; hesaplar belirli dosya ve klasörlerin çalışan gruplarının erişimi için önceden konfigüre edilebiliyor.

Cubby

İsmi endüstriyel seviyedeki bir bulut servisi değilmiş gibi bir intiba bırakabilir ancak Cubby (LogMeIn uzak erişim aracını yapan firmanın servisi) hiç şüphesiz Dropbox’ın bir adım ilerisinde. Tüm kullanıcılar SSL şifreleme kullanılarak korunuyor; her kullanıcı ayrı bir şifreleme anahtarı kullanıyor. (Birkaç hafta içinde Cubby opsiyonel bir yüksek güvenlik modunun betasını çıkartacak. Bu mod şifreleme anahtarlarını off-line olarak saklayacak ki bu sayede anahtara yalnız kullanıcı erişebilecek.) Kullanıcılar arasındaki bir veri transferinde şifreleme anahtarları iki son-uç arasında sıkı bir bağ oluşturuyor.

Cubby’i farklılaştıran önemli şeylerden bir tanesi, verilerin LogMeIn’in kendisinin sahip olduğu ve işlettiği bir veri merkezinde saklanması; Amazon veya diğer üçüncü partiler tarafında değil. LogMeIn’in kendisi gibi, Cubby de herhangi bir browser aracılığıyla çalışmanın yanı sıra masaüstünde ve bir mobil uygulama üzerinden de çalışıyor.

Huddle

Huddle sadece dosyaların saklanacağı bir yerden daha fazlası. İşletmeler için tasarlanan yeni servis daha çok bir işbirliği ortamı gibi. Bu aynı zamanda güvenlik anlamında servisin güçlü olduğu alanlardan bir tanesi; ambarlar firmanın içinde ve dışında bulunanlar için iş gruplarına göre organize ediliyor.

Servis bir bulut depolama hizmeti olarak tasarlanmadığından sistem tüm dokümanları ve transferleri takip ediyor. Yöneticiler herhangi bir dokümanın izinlerine bakabilir, dokümanın kime ait olduğunu ve organizasyon içerisinde nasıl dağıtıldığını kontrol edebilir. Onlar aynı zamanda dokümanlar üzerinde yorum geçmişini dahi görebilirler. Aynı LogMeIn gibi Huddle da kendi ISO 27001 sertifikalı veri merkezini kullanıyor. Firma düzenli olarak sızma testleri gerçekleştiriyor ve kurumsal seviye firewall’lar kullanıyor.

Egnyte

Burada listelenen çoğu bulut depolama sistemleri gibi Egnyte de yönetim konsolu ve dosya şifreleme seçeneklerine sahip ancak birkaç eşsiz özelliği bu bulut depolama portalını dikkate almaya değer kılıyor. Yöneticiler izinleri daha tanecikli bir yapıda belirleyebilir; alt klasörlerin içerisindeki alt klasörlere kadar.

Her ne kadar diğer depolama araçları masaüstü ve mobil uygulamalar sunsa da, Egnyte aynı zamanda ağa bağlı network sürücüsü oluşturmanın veya FTP’den erişmenin bir yolunu sağlıyor. Ayrıca izin ve şifre seviyelerini gösteren bir denetleme raporu oluşturmanın bir yolu da mevcut. Kurumsal bir versiyon 3TB’a kadar depolamaya ve sınırsız kullanıcı sayısına imkanı veriyor. Benzersiz bir “sunucu senkronizasyon” özelliği ise sunucu ile bulut arasında senkronizasyon oluşturuyor.

ShareFile

Dropbox’a bir diğer güzel alternatif ShareFile (artık Citrix bünyesinde) tüketici seviyesi özelliklerden belirgin biçimde ayrılıyor. IT yöneticileri herhangi bir dosya için sona erme noktası belirleyen benzersiz bir “zehir hapı” seçeneğini kullanabiliyor. Aynı zamanda tüm bilgisayarlar veya mobil cihazlar için uzaktan veri temizleme de gerçekleştirebiliyorlar.

Yerinde depolamayı kullanmayı sürdürmek isteyenler için ShareFile’ın StorageZones adlı bir versiyonu bulut içerisinde değil sadece kurumsal ağlar üzerinde çalışıyor. Organizasyon içindeki kullanıcılar başka bir çalışandan dosya talep etmek için ya da firma dışındakilerle 100 GB’a kadar dosya paylaşımı yapmak için eşsiz özellikleri kullanabiliyor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu