ConnectMANŞET

Sağlık sektörü Oracle’ın altyapı ve bulut çözümleriyle dönüşüyor

CXO Cafe’de Oracle yöneticileri ile Medical Park, Liv Hastaneler Grubu ve Dicle Üniversitesi Hastanesi'nin başarı öyküleri konuşuldu.

COVID-19 pandemisi ile önemi daha da artan dijital dönüşüm, sağlık sektöründe de hız kesmeden devam ediyor. Sektör oyuncuları yaptıkları teknoloji yatırımları ile hız ve verimliliklerini yükseltiyor, kuruma özgün çözümlerle uzun vadedeki altyapı ihtiyaçlarını karşılıyor. CIO Update Genel Yayın Yönetmeni Murat Yıldız, CXO Cafe’de bu kez Oracle yöneticileri ile Medical Park, Liv Hastaneler Grubu ve Dicle Üniversitesi Hastanesi’nin başarı öykülerini konuştu.

CXO Cafe, geçtiğimiz günlerde Dicle Üniversitesi Hastanesi Hastane Bilgi Yönetim Sistemi Merkezi Yöneticisi Dr. İsmail Yıldız ve MLP Care Oracle ERP Yöneticisi Bahadır Abeş’i ağırlamıştı. Oracle Sağlık Grubu Bölge Satış Müdürü Oğuzhan Akçin ve Oracle Digital Turkey Teknoloji Satış Müdürü Sercan Çiçek ise Dicle Üniversitesi Hastanesi ile Medical Park ve Liv Hastaneler Grubu’nun dönüşüm yolculuğundaki başarı hikayelerini Murat Yıldız’a anlattı.

“Dicle Üniversitesi Hastanesi’nin dönüşüm hikayesi, global bir referans haline geldi”

Dicle Üniversitesi Hastanesi’ndeki hasta ve çalışan memnuniyetinin artırılması noktasında yaptıkları altyapı dönüşümünden bahseden Dr. İsmail Yıldız, Oracle Veritabanı’nın yüksek kullanılabilirlik özelliklerinden yararlanarak elde ettikleri hız ve verimlilikteki iyileşmeleri rakamlarla paylaşmıştı. Dicle Üniversitesi Hastanesi’nin altyapı dönüşümünü anlatan Oracle Sağlık Grubu Bölge Satış Müdürü Oğuzhan Akçin ise projeyi şöyle değerlendirdi:

“Dicle Üniversitesi Hastanesi hasta ve çalışan memnuniyetini artırmak için teknolojiye yatırım yapmayı tercih etti ve Oracle Veritabanı ile hayata geçirdiğimiz projemiz çok başarılı bir şekilde sonuçlandı. Hastanenin eski sisteminde, özellikle de hasta kabul ve muayene gibi yoğun zamanlarda sistem donuyordu. Bu teknik sorunlar hasta mağduriyeti ve çalışan memnuniyetsizliği gibi durumlara neden oluyordu ve işler de aksıyordu. Bu sıkıntılar yaşandığında da hastalar şikayetlerini dile getiriyordu ancak bu altyapı dönüşümü ile hastalar artık memnuniyetlerini bildiriyorlar.

Oracle olarak dünya çapında birçok proje gerçekleştiriyoruz ve yurtdışındaki bilgi birikimini Türkiye’ye getirerek müşterilerimize sunuyoruz. Hem hastalar hem de kurumun kendisi için oldukça verimli çıktılar aldığımız Dicle Üniversitesi Hastanesi’nin dönüşüm hikayesi de çok başarılı bir şekilde sonuçlandı ve proje, dünya çapında global bir referans haline geldi. 175 ülkeden 320 bin müşterimiz Dicle Üniversitesi Hastanesi’nin Oracle Veritabanı ile elde ettiği başarıyı sistemlerimizde kamuya açık bir şekilde görebiliyorlar.”

“Müşterilerimizin dijital dönüşüm yolculuğunda yanında olarak teknolojilerimizi hizmetlerine sunuyoruz”

Altyapı dönüşümlerinde, bulut kullanımı ciddi oranda artarken kuruluşlar, regülasyon konusunda bazı endişeler duyuyor. Oracle Cloud@Customer çözümü ise bu endişeleri gideren bir teklif sunuyor. MLP Care Oracle ERP Yöneticisi Bahadır Abeş, Medical Park ve Liv Hastaneler Grubu’nda Oracle ürünlerini konumlandırarak teknolojilerini bunun üzerinde inşa ettiklerini ve bu sayede veri bağımsızlığı, güvenlik ve erişim gereksinimlerini karşıladıklarını paylaşmıştı. Oracle Digital Turkey Teknoloji Satış Müdürü Sercan Çiçek ise proje özelinde Oracle Cloud@Customer’ı anlattı:

“Sağlık sektörü, diğer sektörler gibi yeni teknolojileri kullanmayı ve uygulamayı seven bir endüstri. Oracle olarak, sunduğumuz çözüm ve yeni teknolojilerle de müşterilerimizin yanında olmayı hedefliyoruz. Oracle Cloud@Customer çözümü ile kurumun verilerini, kendi veri merkezlerinde ve kendi ortamlarındaymış gibi sunarak müşterilerimizin regülasyon kaygılarını gideriyoruz. Bulutun “kullandığın kadar öde” ve verimliliği yönetme gibi inovatif avantajlarını da müşterilerimize sunuyoruz. Medical Park ve Liv Hastaneler Grubu’nda da Oracle Cloud@Customer çözümünü uygulayarak bir dijital dönüşüm projesi gerçekleştirdik. Veriyi yurtdışına çıkarmadan veri merkezleri Türkiye’deymiş gibi hizmet sunarak regülasyona bir çözüm getirmiş olduk. Grup aynı zamanda, Oracle Cloud@Customer ile sunduğumuzu bütün teknolojilerimizi de ekstra hizmetler olarak kullanabiliyor. Bu gibi çözümlerle sadece sağlık değil, diğer tüm sektörlerde müşterilerimizin dijital dönüşüm yolculuğunda yanında olarak teknolojilerimizi hizmetlerine sunmayı hedefliyoruz.”

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
tr_TRTurkish