Epson her gün 13 patent alıyor

Ünlü Japon modacı Kansai Yamamoto koleksiyonunun ortalama 800 metrekarelik büyük bir bölümü Epson tekstil yazıcılarıyla basıldı. Epson Türkiye ProGrafik Kanal Müdürü Özgür Özata ile Epson’ın bu farklı etkinliğini ve baskı çözümlerini konuştuk.
Aralarında David Bowie, Lady Gaga gibi isimlerin de olduğu ünlülerin modacısı Japon Kansai Yamamoto, Türkiye ve Japonya’nın diplomatik işbirliğinin 90. yılı kutlamaları sebebiyle İstanbul’daydı. Kutlamaların kapanış şovu olarak Esma Sultan Yalısı’nda düzenlenen, “HELLO İSTANBUL!” (Merhaba İstanbul) adlı defilede, parlak renk kullanımı ve desenleriyle tanınan Yamamoto’nun podyumda sergilediği koleksiyonunun ortalama 800 metrekarelik büyük bir bölümü Epson tekstil yazıcılarıyla basıldı. Epson Türkiye ProGrafik Kanal Müdürü Özgür Özata, “Kansai Yamamoto ile işbirliği kaçınılmazdı” diyor.
Epson’ın Japon Modacı Kansai Yamamoto defilesine sponsor olması nasıl gerçekleşti?
Aslında bu işbirliği Londra’daki Victoria and Albert Müzesi’nde düzenlenen ‘Harekette Moda’ (Fashion in Motion) şovuyla başladı. Esma Sultan Yalısı’nda düzenlenen defile ise Türkiye-Japonya diplomatik işbirliği sürecinin 90. yıl kutlamaları kapsamındaydı. Yamamoto, 1971’de Londra’da defile düzenleyen ilk Japon moda tasarımcısı. Bu defileden sonra avangart tasarımları, heykelimsi dikim tarzı, parlak renk kullanımı ve desenleriyle tanındı. Biz de Epson olarak teknolojiye sürekli yatırım yapan ve tekstil baskılarında da iddialı bir Japon firmasıyız. Yamamoto; “Geleneksek tekstil baskı teknolojilerine alternatifler türedi elbette ancak Epson’un tekstil baskı çözümlerini bu alanda bir numaraya koyarım. Epson baskı aşamasında tam kontrol sağlıyor ve desenlerin tam üretimiyle muhteşem sonuçlar sunuyor” diyor. Yani işbirliğimiz kaçınılmazdı.
Bu sponsorluk Epson açısından ne ifade ediyor?
Bizim tekstil yazıcılarımızı kullanarak nihai kullanıcı için mamul yaratan birçok kurum var, ancak siz bir ürünü aldığınızda bu hangi marka tarafından nasıl basılmıştır diye düşünmezsiniz. Kansai Yamamoto’nun koleksiyonunun birçok parçasının Epson ile podyumda hayat bulması ve tüm izleyicilerin bunu bilmesi teknolojimizi hayatın daha içinde konumlandırmamızı sağladı.
Kansai Yamamoto’nun seçilmesinin özel bir nedeni var mı? Varsa, açıklar mısınız?
Kansai Yamamoto Japonya’nın en ünlü modacılarından ve tasarımları baskıda ciddi titizlik isteyen yoğun desenler ve parlak renkler üzerine kurulu. Epson tekstil yazıcıları tüm bu yoğun detaylar üzerinde hakimiyet kuracak ve kusursuz sonuçlar ortaya koyacak donanımda. Ayrıca biz de bir Japon firmasıyız.
Etkinliğin Türkiye ayağında neler yer alıyor?
Diplomatik işbirliği kutlamaları çerçevesinde toplantılar, boğazda çeşitli şovlar gibi birçok çalışmanın yer aldığı, bir haftalık süreyi kapsayan işler yapıldı. Ancak bizce ve muhtemelen birçok takipçi için de öyledir, en vurucu ve renkli etkinlik Epson olarak bizim de sponsoru olduğumuz “Hello İstanbul” defilesiydi.
Epson’ın bu sponsorluğunu başka farklı alanlardaki çalışmaları izleyecek mi? Önümüzdeki dönem için planladığınız farklı çalışmalar hakkında bilgi verebilir misiniz? 
Japon bir firma olmanın getirdiği mütevazılık ve hatta muhafazakarlık bizim tüm işlerimize yansır. Yeni bir teknoloji geliştirirken ya da pazara yeni bir ürün sunarken de bu durum böyledir. Pazarı çok iyi diler, talepleri iyi analiz eder ve emin adımlarla ilerleriz. Bu sponsorluk bizler için oldukça özel bir çalışmaydı. Sonrası için net bir şey söylemek henüz mümkün değil. Dönüşleri bekleyip göreceğiz.
Epson önümüzdeki yıl özellikle hangi ürünleriyle ön plana çıkacak ve bu ürünler Türkiye pazarında nasıl konumlandırılacak?

1 2Sonraki sayfa

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu