Kurumsal alanda giyilebilir teknolojiler

Deloitte Consulting şirketinin CTO’su Bill Briggs, son yıllarda ortaya çıkan gelişmelerden aldıkları mesajın giyilebilir teknolojide “kurumsallaştırma” yönündeki yaklaşımların ortaya çıkmasında etkili olduğuna dikkat çekiyor. Briggs, giyilebilir teknolojilerin iş dünyasında kullanılmasında kurumsal süreci dönüştürmede özel nedenleri bulan şirketlerin başarıyı yakalayacağını belirterek giyilebilir teknolojilerle çözülebilecek gerçek problemlerin neler olabileceğine dair sorunun cevaplanması gerektiğini vurguluyor.
Giyilebilir teknoloji dönüşümünün dizüstü bilgisayardan akıllı telefona veya akıllı gözlüğe aynı verinin transfer edilmesi olmadığının altını çizen Briggs, önemli olan noktanın kurumsal süreçte “destek, gelişim ve detay” sağlayacak yenilikler bulunması olduğunu söylüyor. Sağlanmak istenen gerçek zamanlı veri etkileşimine yönelik olarak bulut ve nesnelerin interneti gibi gelişmekte olan teknolojilerin giyilebilir teknolojilerle bir arada kullanılması istenilen sonuçlara ulaşılabilmesi için ortaya koyulan yaklaşımlar arasında yer alıyor.
İşte size DHL, Lee Company ve Southern Co. şirketlerindeki giyilebilir teknolojilerin kurgudan dönüşüme kadarki süreçlerine dair detaylar.

DHL: Akıllı gözlük ile ‘Görsel Toplama’
West Monroe Partner şirketinin Chicago’daki teknoloji yaylamazlardı direktörlerinden olan Erik Brown, giyilebilir teknolojilerin kurumsal alanda kullanımıyla ilgili uygulamaların henüz başlangıç aşamasında olmasına karşın lojistik, perakende, sağlık ve çok sayıda saha çalışanına sahip şirketlerin giyilebilir teknoloji adaptasyonu sağlayan ilk şirketler olduğuna dikkat çekiyor.
Giyilebilir teknolojilerin kurumsal alana adaptasyonu konusunda ilk adımları atan şirketler, çalışanlarına sundukları imkanlarla çalışanlarının işlerini yaparken çalışmalarına ara vermeden bilgiye erişimini ve sağlanan bilgi doğrultusunda daha hızlı karar alabilmesini sağlıyor.

DHL'de akıllı gözlüklerin ekranları çalışanlara depo raflarından alması gereken malzemelerin tam yerini gösteriyor.
DHL’de akıllı gözlüklerin ekranları çalışanlara depo raflarından alması gereken malzemelerin tam yerini gösteriyor.

FedEx Ground giyilebilir teknoloji adaptasyonunu ilk sağlayan şirketler arasında yer alıyor. Dünyaca ünlü taşıma şirketinin operasyon teknolojilerinden sorumlu başkan yardımcısı Matthew Berardi, yaklaşık 10 yıldır daha verimli çalışmak adına radyo frekans dalgaları yayan yüzüklerin teslimatları düzenleme, teslimatları gerçekleştirme ve nakliye operasyonlarında kullanıldığını belirtiyor.
Global lojistik şirketi DHL, Hollanda’da yer alan bir depoda arttırılmış gerçeklik teknolojisini kullanıyor. Görüntüleme ve elektronik şirketi Ricoh ve giyilebilir teknoloji servis ve çözüm şirketi Ubimax ile geliştirilen “görsel toplama” teknolojisi depo operasyonlarında çalışanların gözlük kullanarak malzeme konumunu görüntüleyerek eylemlerin daha hızlı ve verimli yürütülme imkanı sunuyor. Giyilebilir teknolojilerin kullanılması ile DHL operasyonlarında yüzde 25 verimlilik artışı sağlanmış durumda.
DHL Kuzey Amerika’da çözüm tasarımından sorumlu başkan yardımcısı Adrian Kumar, bileğe takılan tarayıcı ve kulaklık çözümlerini yaklaşık 10 yıldır kullandıklarını fakat akıllı gözlük çözümünün teknoloji altyapısını bir adım ileri taşıdığını belirtiyor. Kumar, akıllı gözlüklerin özellikle RF cihazları ve akıllı telefonlar gibi diğer teknolojik ürünlere karşı görüntüleme, yönlendirme konularında önemli üstünlükleri olduğuna dikkat çekiyor.
Şu anda görsel toplama teknolojisi çalışanlara malzemelerin düzenlenmesi ve düzenlenen ürünlerin otomatik olarak taranması konusunda konum bilgisi sağlayabiliyor. Yapılacak olan geliştirmelerle sistemin depolama yerinde optimum güzergahları çıkararak düzenlenecek malzemelerinin fotoğraflayacak özellikler kazandırılması ve yüklemelerin daha optimize şartlarla yapılmasının sağlanması planlanıyor.
Kumar, DHL olarak şu anda Hollanda’da kullanılan teknoloji altyapısını Kuzey Amerika’yı kapsayacak şekilde genişletmeyi planladıklarını ifade ediyor. İlerleyen süreçte Kuzey Amerika’da oluşturulacak yeni teknoloji altyapısı için pek çok çalışma alanına kıyasla çok daha karmaşık ve fazla sayıda gönderinin yapıldığı perakende giyim sektörünün seçilmesi önemli bir detay olarak ön plana çıkıyor. Pilot uygulamanın Nisan ayında başlaması planlanıyor.

İlgili Makaleler
Önceki sayfa 1 2 3Sonraki sayfa

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu